صنعتی

صنعت

صنعتی

صنعت

سرامیک پرسلان چه ویژگی هایی دارد ؟

سرامیک پرسلان چیست ؟

کاشی های سرامیک پرسلان در واقع بخشی از خانواده سرامیک هستند ؛ اما به سبب برخی از خصوصیاتشان متمایز می شوند. دسته کاشی های سرامیکی شامل کاشی هایی صلب می شوند که از رس های طبیعی زمین تشکیل شده اند و سپس توسط گرما سخت شده اند. اگرچه امروزه در صنایع مدرن کاشی، سرامیک های پرسلان به سبب خصوصیات مشخصشان در دسته مخصوص به خود قرار می گیرند.

سرامیک پرسلان چه ویژگی هایی دارد ؟

سرامیک پرسلان از رس و دیگر مواد طبیعی که با آن ترکیب می شود ساخته شده و در کوره حرارت می بیند. این کاشی ها به بافت بسیار یکنواخت و غیر متخلخلشان معروف هستند. این ویژگی سبب می شود که برای فضا هایی با نواسانات دمایی بالا مناسب باشند و گزینه قابل اعتمادی برای گرمایش های تابشی باشند.

بزرگترین تفاوت کاشی های سرامیکی و سرامیک های پرسلان چیست؟

بزرگترین تفاوت کاشی های سرامیکی و سرامیک های پرسلان چیست؟

از نظر فنی سرامیک پرسلان گونه ای بسیار مقاوم تر از سرامیک می باشد. عمدتا این کاشی در ضخامت هایی مشابه کاشی های سرامیک اما با وزن بیش تر ساخته می شوند. همچنین این کاشی ها در طرح ها و اشکال متنوع تری به نسبت کاشی های سرامیکی و موزاییک ها عرضه می شوند ؛ که درنتیجه سبب می شود برخی از مردم تصمیم بگیرند که به سراغ این محصول بروند.

مزایای کاشی های سرامیک پرسلان چیست ؟

بسیاری از مردم از استفاده از کاشی های سرامیک پرسلان در خانه و یا محل کار خود امتناع می کنند ؛ زیرا این کاشی ها در مقایسه با انواع دیگر کاشی گران تر می باشند . البته باید در نظر داشت که دلایلی برای هزینه بالا تر اینگونه کاشی ها وجود دارد . سرامیک پرسلان مزایای بسیاری دارد که همه ی آن ها در کنار یکدیگر سبب جذابیت بالا تر آنها می شود .

پوشش و مقاومت بالا در سرامیک پرسلان

پوشش و مقاومت بالا در سرامیک پرسلان

پوشش و مقاومت بالا در سرامیک پرسلان

کاشی های سرامیک پرسلان از مقاومت بالایی برخوردار می باشند و در طول سالیان از کاشی های سرامیک معمولی بهتر دوام می آورند . زیرا در داخل سرامیک پرسلان منافذ هوای کم تری وجود داشته و ماده ای چگال تر ، یکنواخت تر، سخت تر و با ضخامت بیش تری می باشد. کاشی های سرامیک پرسلان بهترین گزینه برای مصارف تجاری می باشد.

نیاز به تعمیر و نگهداری کم

تعمیر و نگهداری کف سازی می تواند بسیار شدید و سخت باشد، اگر شما کف سازی همچون کف پوش سنتی چوبی داشته باشید و یا می تواند بسیار راحت و سریع باشد، اگر شما از چیزی همچون کاشی های سرامیک پرسلان استفاده کرده باشید. این کاشی ها ظاهری عالی و سخت دارند و به راحتی می توان آن ها را نگهداری کرد . آنها همچون دیگر کاشی ها نیازی به مواد به خصوصی برای آب بندی و محافظت در برابر آب ندارند.

سهولت وراحتی در تمیزکاری

سهولت وراحتی در تمیزکاری

سهولت وراحتی در تمیزکاری

کف پوش های سرامیک پرسلان به راحتی تمیز می شوند و آب بدون آسیب جدی از روی آن ها زدوده می شود . به همین دلیل است که از این نوع کاشی به صورت گسترده در انواع کاربرد موزاییک در ساختمان همچون آشپزخانه ها، ورودی ها، حمام ها و گلخانه ها که حضور رطوبت معمول می باشد استفاده می شود. باید دقت شود که آن ها کاملا ضد آب نمی باشند؛ اما به اندازه کافی مقاومند که به راحتی تمییز و با ظاهری مناسب نگهداشته شوند.

زیبایی ظاهری آن هر کسی را خیره می کند

یکی از بزرگترین مزایای کاشی های سرامیک پرسلان، زیبایی ظاهری شان می باشد. آن ها از مصالح و ترکیباتی با کیفیت بالا ساخته می شوند و در کنار یکدیگر محصولی لاکچری تشکیل می دهند. برخی از طرح های کاشی های پرسلان ظاهری به واقع خیره کننده دارند.

مناسب برای فضا های پر رفت و آمد

مناسب برای فضا های پر رفت و آمد

مناسب برای فضا های پر رفت و آمد

سرامیک پرسلان  برای محیط هایی که پر رفت و آمد می باشند بسیار مناسب اند. این ویژگی سبب می شود که برای مصارف تجاری مطلوب باشند. همچنین اگر شما به دنبال کف سازی ای می باشید که مناسب برای حرکت حیوانات خانگی باشد و در عین حال در طول سالیان متمادی خوب به نظر برسد؛ سرامیک پرسلان این ویژگی را دارد و شما می توانید از آن لذت ببرید.

عرضه در طیف گستره ای از طرح ها

کاشی های سرامیک پرسلان می توانند به گونه ای ساخته شوند که همانند مرمر، گرانیت، سنگ آهک و یا انواع کف سازی ها به نظر برسند. این کاشی ها بسیار متنوع تر از کاشی های سرامیک معمولی می باشند و این بدان معنی است که شما مجبور به انتخاب و استفاده از یک طرح به خصوص نیستید. این تنوع در رنگ ها، طرح ها و ابعاد کاشی ها وجود دارد و متناسب با استایل مورد نظر خود می توانید کاشی خود را انتخاب کنید.

مقاومت در برابر رطوبت

مقاومت در برابر رطوبت

مقاومت در برابر رطوبت

یکی از بزرگترین مسائلی که صاحبان املاک در مناطق آب و هوایی سرد با آن مواجه می شوند ترک خوردگی کاشی ها در اثر رطوبت موجود است. دلیل این امر این است که رطوبت و آب موجود در کاشی ها در دماهای پایین منجمد و به دنبال آن منبسط می شوند و در نهایت در کاشی ترک ایجاد می کنند. سرامیک های پرسلان بسیار کم تر با این مشکل مواجه می شوند؛ زیرا این کاشی ها چگال تر و دارای تخلخل کمتری می باشند و شانس نفوذ آب را بسیار کاهش می دهند. بنابراین می توان در کنار انواع موزاییک حیاط از آن ها نیز استفاده کرد.

معایب سرامیک پرسلان چیست ؟

مسائلی وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری برای انتخاب این نوع کاشی ها به عنوان کفپوش در نظر گرفته شود.

نصب آن دشوار است

نصب آن دشوار است

از آنجایی که این کاشی ها چگال تر می باشند ؛ کار با آنها نیز دشوار تر است. همان مواردی که سبب دوام و قابلیت اعتماد بیش تر سرامیک های پرسلان می شود؛ از سویی دیگر برش دادن و چیدمان را دشتوار تر می کنند. بنابراین کار با این کاشی ها مستلزم نیروی کار ماهر و حرفه ای می باشد.

سرامیک پرسلان سنگین است

همانطور که در قبل به آن اشاره کردیم؛ کاشی های سرامیک پرسلان چگال تر و در نتیجه سنگین تر می باشند. بنابراین قبل از به کارگیری آنها در فضا های به خصوصی از جمله راه پله ها ، باید از مقاومت و باربری کافی سازه اطمینان حاصل کرد.

هزینه نصب سرامیک پرسلان بیش تر است

هزینه نصب سرامیک پرسلان بیش تر است

هزینه نصب سرامیک پرسلان بیش تر است

در شرایطی که شما با بودجه بسیار محدودی باید کار کنید، هزینه نیز یکی دیگر از ملاحظات کار با سرامیک پرسلان می شود. این کاشی ها گران تر از کاشی های سرامیک معمولی می باشند و سوی دیگر هزینه نصبشان نیز بالا تر است. اما باید در نظر داشت که دوام بالاتر سرامیک پرسلان سبب می شود که عمر طولانی تری داشته باشند و در واقع می تواند به معنای کاهش هزینه در دراز مدت نیز باشد.

تعمیر این نوع سرامیک دشوار است

در نهایت تعمیرات این نوع کاشی همچون نصب آن سخت تر بوده و هزینه های بیش تری به نسبت کاشی های معمولی به دنبال  دارد. البته اگر شما هزینه تعمیرات کاشی های پرسلان را با نوع دیگری از کاشی مقایسه کنید، این هزینه ها تقریبا مشابه می باشند ؛ زیرا نیاز به تعمیرات در کاشی های پرسلان به نسبت کم تر است.

منبع: سرامیک پرسلان چه ویژگی هایی دارد ؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.