صنعتی

صنعت

صنعتی

صنعت

سنگ فیبری چیست؟

تصویر بکگراند کاربرد صفحه سنگهای فیبری وبسایت جوش گستر

دیسک های گرد سنگ فیبری با کاربرد های فراوان در صنعت ابزار مهمی هستند.

سنگ فیبری نوعی سنگ دیسکی شکل و گرد است که برای کاربرد های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. این سنگ های فیبری که تحت عنوان صفحات برش تولید می شوند تنوع بسیار زیادی دارند هر چند که به ظاهر همه ی آن ها به شکل دیسکی ساخته می شوند. سنگ های فیبری یکی از ابزار های مهم در تمام کارگاه های بزرگ و کوچک صنعتی و یا حتی خانگی هستند. این سنگ ها خصوصاً در حوزه ی ساخت و تولید بسیار کار راه انداز هستند و در بسیاری از مشاغل یکی از ضروری ترین ابزار ها محسوب می شوند. شرکت بازرگانی جوش گستر آسیا به صورت حرفه ای بهترین سنگ های فیبری را به مشتریان خود ارائه می دهد.
  • انواع صفحه سنگ فیبری

  • یک سنگ فیبری از دانه های ریز سایشی ساخته می شوند و با توجه به کاربردی که برای آن تعریف شده است انواع مختلفی دارد. این سنگ های دیسکی شکل روی دستگاه مخصوص خود قرار می گیرند و با به چرخش در آمدن کاری را که لازم است انجام می دهند. به کار گرفتن انواع صفحه های فیبری با کیفیت می تواند راندمان کاری را بهبود ببخشد. انواع صفحات فیبری که برای کاربرد های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند:
  •  صفحه استیل بر
  • سرامیک بر
  • بتن بر
  • آسفالت بر
  • صفحه ساب آهن
  • فلاپ دیسک
  • صفحه سنگبری
  • برند های مختلفی صفحات فیبری تولید می کنند. استفاده از سنگ های فیبری تولید شده توسط برند های معتبر یعنی استفاده از با کیفیت ترین سنگ های بازار! استفاده از صفحه های استاندارد و با دوام علاوه بر کارایی بهتر ضامن حفظ دستگاه های شما نیز خواهند بود. استفاده از صفحات غیر استاندارد می تواند طول عمر دستگاه های شما را نیز کم کند. با اعتماد به برند اوسیس از شرکت جوش گستر آسیا دیگر نگران این مساله نباشید. مطمئنا استفاده از سنگ های یک مارک معتبر می تواند نقش مهمی در افزایش سرعت کار و همچنین ایمنی کارکنان ایفا کند. علاوه بر اینکه خروجی کار نیز بسیار دقیق خواهد بود و رضایت کارکنان و کارفرما را در پی خواهد داشت.
  • صفحه سنگ های فیبری چگونه تولید می شوند
  • برای تولید سنگ فیبری از دانه های ساینده از جنس های مختلفی استفاده می شود. این دانه ها را با چسب و رزین مخصوص در کنار یکدیگر توسط دستگاه های پیشرفته فشرده می کنند. سنگ های فیبری در قالب هایی به شکل دیسک تولید می شوند. هر چه فناوری پیشرفته تر و دستگاه های دقیق تری در تولید این صفحه ها به کار گرفته شود کیفیت آن بالاتر خواهد بود. همچنین مواد اولیه ای که در ساخت این صفحات به کار می روند بسیار مهم هستند. کیفیت این مواد مستقیما بر کارایی صفحه های برش دهنده و ساینده اثر دارد. خوشبختانه در تولید صفحه های فیبری اوسیس هم از پیشرفته ترین دستگاه ها به همراه قالب های استاندارد استفاده می شوند و هم مواد اولیه ی با کیفیت در تولید آن ها به کار می روند. این امر به شما اطمینان می دهد که به راحتی از اوسیس خرید کنید.
  • منبع: سنگ فیبری چیست؟


تقاضا برای هلیوم چگونه است؟

شیوع و همه گیری بیماری Covid-19 سبب شد تا تقاضا برای هلیوم کاهش یافته و سرانجام در فوریه 2020 کمبود هلیوم به طور ناگهانی برطرف شد. به این ترتیب بازار شاهد عرضه کافی شد که در نتیجه آن افزایش شیب دار قیمت ها متوقف گردید. پس از تجربه کاهش تقاضا به میزان 25٪ در سه ماهه دوم سال 2020 ، اکثر تقاضاهایی که کاهش یافته بودند دوباره به بازار بازگشتند و بازارهای هلیوم در اوایل سال 2021 در یک تعادل نسبی قرار گرفتند.

حفظ تداوم عرضه هلیوم

اگرچه عرضه و تقاضا برای هلیوم در حال حاضر در یک تعادل منطقی قرار دارند، اما این بدان معنا نیست که چالش صنعت برای حفظ عرضه قابل اعتماد هلیوم متوقف شده است. زیرا حمل و نقل هلیوم از راه های آبی از طریق کشتی ها و هم چنین از راه های خاکی با استفاده از کامیون ها با مشکلات ناشی از همه گیری Covid-19 و همچنین برخی اختلافات بین بین کشورهای مختلف روبرو است. با وجود این مسائل، تأمین کنندگان هلیوم به طور کلی توانسته اند با عرضه کافی در بازار، تداوم در زنجیره تأمین هلیوم را حفظ کنند.

روند برگشت تقاضا در کاربردهای مختلف

در حالی که برخی از کاربرد های خاص هلیوم، از جمله بادکنک های جشن ها و مهمانی ها و کاربرد در گازهای غواصی و MRI هنوز به طور کامل از تأثیرات همه گیری ناشی از Covid-19 خلاص نشده اند، اما بخش هایی مانند الکترونیک و هوا فضا در حال رشد هستند. این طور به نظر می رسد که بازگشت و افزایش تقاضا برای هلیوم می تواند نشان دهنده بهبود کلی فعالیت های اقتصادی باشد و ممکن است حدود یک سال دیگر طول بکشد تا تقاضا برای گاز هلیوم به طور کامل به سطح قبل از همه گیری Covid-19 بازگردد.

پروژه واحد قطر 3

اتفاق های بزرگی که بازارهای هلیوم در انتظار آن هستند شروع تولید هلیوم در واحد گاز بارزان در قطر است که از آن تحت عنوان قطر 3 و پروژه آمورگازپروم (Gazprom’s Amur) یاد می شود. اگرچه تصور می شود واحد قطر 3 از نظر مکانیکی کامل است، اما زمان بندی دقیق شروع تولید در حال بررسی است. این در حالی است که پیش بینی می شود تولیدات این واحد با سرعت کمتری آغاز شده و در نهایت به ظرفیت حدود 425 میلیون فوت مکعب استاندارد MMCF) ) در سال برسد. این پروژه دارای سه بخش است که انتظار می رود بخش اول این واحد تا قبل از پایان تابستان تولید خود را آغاز کند.  برنامه ریزی ها برای تولیدات بخش دوم و بخش سوم نیز به ترتیب برای اوایل سال 2022  و سال 2024 انجام شده است.

ظرفیت های جدید تولید و کاهش کمبود عرضه

زمان دقیق عرضه حاصل از پروژه قطر 3 مشخص نیست، اما به نظر می رسد احتمالاً تا پایان سال جاری 1 میلیون فوت مکعب و تاپایان سال 2022 دو میلیون فوت مکعب ظرفیت جدید تولیدی وارد بازار شود. در صورتی که این عرضه ها واقعا تحقق پیدا کنند. بازارهای هلیوم تغییر بزرگی را تجربه می کنند و دوره کمبودهای مداوم مکرر که از سال 2006 گریبان این بازارها را گرفته بود، سرانجام به پایان خواهد رسید.

منبع:https://bit.ly/3F4hZ0Q