صنعتی

صنعت

صنعتی

صنعت

مناسبترین رنگ اتاق خواب برای بزرگسالان

Image result for ‫رنگ مناسب برای اتاق خواب‬‎

رنگ اتاق خواب و انتخاب یک ترکیب رنگ صحیح و اصولی نقش زیادی در به آرامش رسیدن شما در زمان استراحت دارد. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید برخی رنگ‌ها از نظر روانشناسی به عنوان رنگ اتاق خواب، روح و روان‌تان را به هم می‌ریزند و خواب‌تان را مختل می‌کنند. اما بهترین و بدترین رنگ‌ها برای اتاق خواب کدامند؟ راهنمای انتخاب رنگ برای اتاق خواب بزرگسال و کودک براساس روانشناسی رنگ‌ها بهتر می‌تواند در انتخاب رنگ این اتاق به شما کمک کند.

بهترین رنگ‌ اتاق خواب برای بزرگسالان

آبی؛ آرام بخوابید

رنگ آبی در انواع و اقسام تناژها بهترین رنگ برای اتاق خواب شماست. براساس علم روانشناسی رنگ‌ها، طیف‌های مختلف رنگ آبی به خاطر ایجاد احساس آرامش و خونسردی در شما کیفیت خواب شما را به بالاترین درجه ممکن و کابوس‌هاس شبانه را به پایین‌ترین میزان ممکن می‌رسانند. طبق آمار میانگین ساعات خواب در یک اتاق آبی رنگ ۷ ساعت و ۵۲ دقیقه است.

زرد؛ گرم و نرم

زرد یک رنگ گرم و آرامبخش و از جمله بهترین انتخاب‌ها برای رنگ اتاق خواب است. به نظر می‌رسد کسانی که در اتاق خواب‌هایی به رنگ زرد می‌خوابند سریع‌تر به خواب می‌روند و به طور میانگین ۷ ساعت و چهل  دقیقه می‌خوابند. ترکیب رنگ‌های زرد و آبی و زرد و سبز برای اتاق خواب یک انتخاب ترکیبی ایده‌‌آل است.

سبز؛ آرام‌بخش و طبیعی

طیف‌های مختلف رنگ سبز برای اتاق خواب کیفیت و کمیت خواب را بهبود می‌بخشند. سبز زیتونی و سبز چمنی بهترین گزینه‌ها از میان تناژهای مختلف رنگ سبز برای اتاق خواب هستند به خصوص برای آن‌هایی که سبز را به آبی ترجیح می‌دهند. طبق علم روانشناسی رنگ‌ها میانگین خواب در یک اتاق خواب سبز ۷ ساعت و سی و شش دقیقه است.

نقره‌ای؛ شیک و لوکس

اگر به دنبال یک رنگ شیک و لوکس برای اتاق خواب‌تان می‌گردید به گزینه «نقره‌ای» فکر کنید. رنگ نقره‌ای باعث می‌شود سریع‌تر به خواب بروید و بنابراین گزینه مناسبی برای افرادی است که معمولا طول می‌کشد تا خواب‌شان عمیق شود و زیاد در رختخواب وول می‌خورند. میانگین ساعات خواب کسانی که در اتاق خواب نقره‌ای می‌خوابند ۷ ساعت و سی و سه دقیقه است.

نارنجی؛ هضم راحت غذا و یک خواب راحت

طیف‌های مختلف رنگ گرم نارنجی از جمله بهترین انتخاب‌ها برای رنگ اتاق خواب محسوب می‌شوند. علاوه بر این رنگ نارنجی به هضم بهتر غذا، بهبود عملکرد معده و نیز آرام کردن درد معده و در نتیجه یک خواب راحت کمک می‌کند. میانگین ساعات خواب در یک اتاق نارنجی ۷ ساعت و بیست و هشت دقیقه است.

دیوار پوش بتنی چیست؟

Image result for ‫دیوار پوش بتنی‬‎

بتن یکی از پرکاربردترین مصالح در صنعت ساختمان می‌باشد و به دلیل مقاومت بالا در همه‌ی پروژه‌های عمرانی استفاده می‌شود. یکی از انواع مصالح بتنی، بتن اکسپوز یا همان دیوارپوش بتنی است که امروزه در دکوراسیون مدرن بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

بتن اکسپوز(دیوار پوش بتنی)

دیوارپوش بتنی (بتن اکسپوز) پنل‌های پیش‌ساخته‌ای هستند که برای نمای داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ابتدا باید بدانیم که بتن اکسپوز و بتن معمولی چه تفاوتی باهمدیگر دارند. بتن از سیمان، آب، شن و ماسه تشکیل شده است و در ترکیبات بتن اکسپوز علاوه بر این مواد از روان‌کننده‌ها برای بالابردن سیالیت بتن و مواد پرکننده‌ جهت از بین بردن تخلخل و حفره‌ها و افزایش تراکم بتن استفاده می‌شود.

کاربردهای بتن اکسپوز

دیوارپوش‌های بتنی در انواع مختلفی به صورت تایل‌های مربع و مستطیل شکل و یا به صورت سه‌بعدی و طرح‌دار تولید می‌‌شوند. تایل‌های مربعی بتنی معمولا در اندازه‌های ۴۰در۴۰، ۵۰ در۵۰ و ۶۰ در۶۰ تولید می‌شوند و در نمای دیوارهای داخلی ساختمان و نمای خارجی کاربرد دارند. به دلیل تخلخل پایین بتن اکسپوز، برخی انواع آن در ساخت استخرها و محل‌های ذخیره‌سازی آب استفاده می‌شود. بتن اکسپوز یکی از مصالح مورد استفاده در محوطه‌سازی پارک‌ها به شمار می‌روند. دیوارپوش بتنی در نمای داخلی حمام و سرویس بهداشتی برای جلوگیری از انتقال رطوبت به کار می‌رود.

استفاده از دیوارپوش بتنی در دکوراسیون داخلی

دیوارپوش بتنی یکی از جدیدترین مصالح برای دکوراسیون داخلی است که امروزه در سبک دکوراسیون مدرن مورد توجه قرار گرفته است. از انواع دیوارپوش بتنی (اکسپوز) ساده و سه بعدی در دکوراسیون مکان‌هایی مانند مراکز تجاری، هنری، کافی‌شاپ، رستوران، فودکورت و دکوراسیون داخلی منزل استفاده می‌شود.

نصب دیوارپوش بتنی

 دیوارپوش‌های بتنی به راحتی روی سطوح صاف نصب می‌شوند. بعد از آماده‌سازی سطح زیرین آن که شامل بررسی سطح دیوار از نظر صاف بودن و قابلیت تحمل بار، تایل‌های بتنی را با چسب مناسب (و یا با استفاده از ملات مخصوص که بیشتر در نمای بیرونی ساختمان مدنظر است) و بر اساس طرح مورد نظر می‌چسبانند که  پس از آن با ریختن دوغاب درزهای آن را پر می‌کنند که بهتر است در این مرحله تایل‌ها مرطوب باشند. آخرین مرحله‌ی نصب دیوارپوش بتنی تمیز کردن سطح آن است. به خاطر داشته باشید که دیوارپوش بتنی نیاز به تمیز کردن دارد و همچنین از تماس اجسام تیز و سخت با سطح دیوار پوش جلوگیری شود.

مزایای دیوارپوش بتنی

استفاده از دیوار پوش بتنی هزینه‌ی کمتری نسبت به مصالح دیگر دارد.

با استفاده از بتن دیوارپوش نیازی به کاربرد مصالح دیگر وجود ندارد و سطح یکپارچه و یکدستی ایجاد می‌کند.

دیوار پوش بتنی طول عمر بالایی دارد.

محدودیت مکانی برای استفاده از این نوع دیوار پوش وجود ندارد.

اجرای آن مدت زمان زیادی لازم ندارد.

در برابر آتش‌سوزی مقاوم است.

در برابر سایش و اصطکاک بسیار مقاوم است.

معایب دیوارپوش بتنی

نصب دیوارپوش بتنی به فرد با تجربه و ماهر احتیاج دارد در نتیجه اگر شما تجربه‌ای در این مورد نداشته باشید باید هزینه‌ای برای نصب آن در نظر بگیرید.

دیوارپوش بتنی دکوراتیو با وجود وزن کم، کمی از سرامیک سنگین تر هستند. با اینکه بدون آسیب به سطح زیرین به راحتی قابل نصب هستند ولی باید تحمل بار دیوار مورد نظر قبل از اتصال بررسی شود.

گاز دی اکسید کربن و اثرات گلخانه ای آن

گاز دی اکسید کربن در گلخانه

گاز گلخانه ای کربن دی اکسید

گاز کربن دی اکسید گازی است که سبب می شود گرمای بازتاب شده از زمین به سمت فضا بخشی به زمین باز گردد و بخشی در جو زمین پخش شود. از این رو به آن گاز گلخانه ای می گویند. البته از گاز دی اکسید کربن در گلخانه نیز استفاده می شود که در ادامه بیشتر در این خصوص توضیح خواهیم داد. کاربرد گاز دی اکسید کربن در گلخانه بیشتر به دلیل نقش آن در فوتوسنتز گیاهان است.

علت استفاده از دی اکسید کربن در گلخانه

برای درک علت استفاده از گاز دی اکسید کربن در گلخانه ابتدا باید شرایط گلخانه را مد نظر داشته باشیم. گلخانه فضای بسته ای است که هوای محفوظی دارد. بسته بودن محیط گلخانه سبب می شود تا گیاهان برای فوتوسنتز تمام دی اکسید کربن موجود در فضای گلخانه را مصرف کنند و جایگزینی برای آن وجود نداشته باشند به همین دلیل دی اکسید کربن در گلخانه تزریق می شود تا رشد گیاهان کند یا متوقف نشود و محصول دهی گیاهان گلخانه ای نیز بیشتر گردد.

آیا گاز دی اکسید کربن باعث باروری گیاه میشود

برای میزان دی اکسید کربن لازم برای رشد گیاهان مقدار بحرانی تعریف شده است. این مقدار بحرانی پایین ترین حد دی اکسید کربن برای رشد گیاهان محسوب می شود. در محیط های گلخانه ای که کربن دی اکسید محدودی در فضای بسته وجود دارد و با مصرف گیاهان به اتمام می رسد لازم است گاز دی اکسید کربن در گلخانه به صورت مصنوعی تزریق شود تا گیاهان باروری و میوه دهی بیشتری داشته باشند.

گاز دی اکسید کربن چیست؟

کربن دی اکسید ماده ای شیمیایی است که مولکول های آن از یک اتم کربن و دو اتم اکسیژن تشکیل شده اند. این ماده جزءی از چرخه ی حیات روی زمین است و فعالیت فوتوسنتز گیاهان به این ماده بستگی دارد. کربن دی اکسید محصول تنفس جاندارن نیز هست. این ماده که در دما و فشار طبیعی حالت گازی دارد در اثر سوختن سوخت های فسیلی، فعالیت های آتشفشانی، تخمیر قند ها و بسیاری واکنش های شیمیایی دیگر آزاد می شود. این گاز با داشتن اثر گلخانه ای تاثیر نامطلوبی بر جو زمین دارد و دولت ها سعی در محدود کردن صنایع تولید کننده ی این گاز دارند.

ویژگی ها و خواص گاز دی اکسید کربن

گاز دی اکسید کربن، رنگ ندارد. اگر این گاز با غلظت بالا مورد تنفس واقع شود طعم ترشی در دهان ایجاد می کند و منجر به احساس سوزش در مسیر تنفسی یعنی در بینی و گلو می شود. تنفس گاز کربن دی اکسید بسیار خطرناک است و احتمال خفگی را در پی دارد. کربن دی اکسید در اختلاط با آب اسید کربونیک تولید می کند و عامل ترشی و سوزش نیز همین اسید است.

کربن دی اکسید تحت فشار و در دمای پایین به جامدی تبدیل می شود که یخ خشک نام دارد و تصعید می شود. از این یخ برای خنک نگه داشتن مواد غذایی هنگام حمل و نقل استفاده می کنند زیرا مایع نمی شود و سبب خرابی و فشاد مواد غذایی نمی گردد.

گاز دی ا کسید کربن چه کاربردهایی دارد؟

کربن دی اکسید در حالت مایع و جامد در صنایع غذایی به عنوان سرد کننده کاربرد فراوانی دارد. از گاز دی اکسید کربن نیز برای گازدار کردن نوشیدنی های گاز دار استفاده می کنند و تحت فشار آن را در مایع حل ممی نمایند. این محلول گاز در مایع طرفداران زیادی دارد و فروش بسیاری از نوشیدنی ها را بالا می برد.

کاربرد های دیگری که برای کربندی اکسید تعری می شود استفاده از این گاز در لیزر های کربن دی اکسید است که در صنعت کاربرد زیادی دارند. گاز دی اکسید کربن در گلخانه نیز کاربرد دارد و برای رشد گیاهان گلخانه ای ضروری است.

درصد گاز کربن دی اکسید در هوا چقدر است ؟

گاز های اصلی تشکیل دهنده ی جو درصد تقریباً مشخصی را به خود اختصاص داده اند. از آنجا که گاز دی اکسید کربن محصول سوختن است و به طور پیوسته در کره ی زمین تولید می شود باید بررسی کرد که در طول تاریخ درصد گاز کربن دی اکسید در هوا چقدر است ؟ این میزان در قرن اخیر به بالاترین سطح خود رسیده است. برخیاز گزارش ها حاکی از ان است که سطح این گاز در جو زمین 40 درصد افزایش داشته است و به 410 قسمت در میلیون می رسد.

منابع گاز دی اکسید کربن

منبع گاز دی اکسید کربن چیست؟ گاز دی اکسید کربن در اثر سوختن انواع سوخت های فسیلی کربنی، نفت و گاز و زغال سنگ منتشر می شود. گرچه گاز دی اکسید کربن قوی ترین گاز گلخانه ای محسوب نمی شود، بیشترین نقش را در تغییرات اقلیمی به دلیل فراوانی زیاد دارد.

خرید گاز کربن دی اکسید

برای خرید و استفاده از گاز دی اکسید کربن در گلخانه و یا کاربرد های دیگر می توانید با شرکت تماس بگیرید تا کارشناسان فروش شما را راهنمایی کنند.

منبع : گاز دی اکسید کربن و اثرات گلخانه ای آن

گاز متان چیست؟

Related image

گازخالص متان

گاز متان ، گازی است بی‌رنگ ، بی‌بو و در آب نامحلول که نقطه ذوب آن 182-درجه سانتی‌گراد و نقطه جوش آن 162-درجه سانتی‌گراد است.

ترکیب شیمیایی متان با فرمول CH4 است. این ماده ساده ترین آلکان و ترکیب اصلی گاز طبیعی است. زاویه پیوندی مولکول های متان 109.5 درجه است. سوختن متان در اکسیژن دی اکسید کربن و آب تولید می کند. فراوانی نسبی متان و سوختن پاک آن باعث افزایش محبوبیت این سوخت شده است. اما از آنجاییکه متان در شرایط عادی گاز است انتقال آن به مصرف کننده دشوار و پر هزینه است. گاز طبیعی را یا بوسیله خط لوله و یا به روش LNG انتقال می دهند. در ساختار متان هر یک از چهار اتم هیدروژن بوسیله پیوند کووالانسی ، یعنی با یک جفت الکترون اشتراکی به اتم کربن متصل شده است. وقتی کربن به چهار اتم دیگر متصل باشد، اوربیتالهای پیوندی آن (اوربیتالهای sp3 که از اختلاط یک اوربیتال s و سه اوربیتال p تشکیل شدهاند)، به سوی گوشههای چهار وجهی جهت گیری کردهاند. این آرایش چهار وجهی، آرایشی است که به اوربیتالها اجازه میدهد تا سر حد امکان از یکدیگر فاصله بگیرند. برای اینکه همپوشانی این اوربیتالها با اوربیتال کروی اتم هیدروژن به گونه ای موثر صورت پذیرد و در نتیجه ، پیوند محکمتری تشکیل شود، هر هسته هیدروژن باید در یک گوشه این چهار وجهی قرار بگیرد. ساختار چهار وجهی متان بوسیله پراش الکترونی که آرایش اتمها را در این نوع مولکولهای ساده به روشنی نشان میدهد، تایید شده است. بعد شواهدی که شیمیدانها را خیلی پیش از پیدایش مکانیک کوانتومی یا پراش الکترونی d، به پذیرش این ساختار چهار وجهی رهنمون شد، بررسی خواهیم کرد. متان در بین سال های 1776 تا 1778 توسط آلساندرو ولتا (Alessandro Volta) حین بررسی گازهای مرداب لاک ماجیور (Lake Maggiore)، کشف شد.

 منبع اصلی متان گاز طبیعی است. متان در گاز طبیعی همراه بعضی از هیدروکربن ها و گاهی اوقات گاز هلیوم و نیتروژن است. گاز در سطوح کم عمق با تجزیه بی هوازی مواد آلی تولید می شود. به طور کلی رسوبات سوخته در اعماق با دمای بالاتر از هنگامی که نفت درست می شود، گاز را تولید می کند.

 جدا از منابع گاز طبیعی متان را می توان با تولید بیوگاز با تجزیه مواد آلی مانند: کود کشاورزی، آب پسماند، پسماندهای جامد شهری و هر ماده قابل زیست تجزیه شدن تحت شرایط بی هوازی، تهیه نمود. همچنین گاز متان را می توان برای مصارف صنعتی بوسیله پاره ای از واکنش های شیمیایی از گازهای موجود در جو و هیدروژن بدست آورد.

 موارد مصرف متان

متان ماده بنیادی در صنایع پتروشیمی است و همراه با پروپان تحت عنوان  L.P.Gگاز مایع  جهت مصارف سوخت و تولید انرژی، بکار می رود.

کاربرد های متان

گاز سنتز  آمونیاک اوره ملامین  اسید نیتریک نرم کننده

متانول  فرمالدهید رزین چسب و رنگ ها همچنین  یک حلال مناسب

استیلن دی میتل ترفتالات الیاف مصنوعی

استیلن اسید استیک  مواد شیمیایی و حشره کش

کلرومتان مواد اولیه پلاستیک پلاستیک

هیدروژن سیانیل  سیانور سدیم  مواد اولیه شیمیایی منفجره شونده و تصفیه کننده

طرز تهیه متان

جهت تهیه متان نیاز به باقیمانده نباتی یا حیوانی و یا نیاز به زغال سنگ می باشد . متان فرآورده پایانی تجربه غیر هوازی گیاهان می باشد . ( شستن مولکولهای بسیار پیچیده ) متان همان گاز قابل احتراق و منفجر شونده و معادن زغال سنگ است .

اگر بخواهیم متان بسیار خالص داشته باشیم می توان آن را به وسیله تقطیر جزء به جزء از سایر اجزاء تشکیل دهنده جدا کرده همانطور که می دانید تقطیر جزء به جزء براساس اختلاف نقطه جوش صورت می گیرد .

بنابراین تئوری ، مبدأ حیات به زمین اولیه باز می گردد که به وسیله اتمسفری از متان ، آب ، آمونیاک و هیدروژن احاطه شده بود . انرژی خورشیدی و تخلیه الکتریکی این مولکولها ساده را به اجزای واکنش پذیر رادیکال آزاد تبدیل کرد که از ترکیب این اجزاء مولکولهای پیچیده تری و ترکیبات آلی سازنده اورگانیسم های زنده شدند .

هنگامی که استخراج مواد نفتی که مورد صنعت پالایش و پتروشیمی قرار می گیرد ، انجام خواهد گرفت ، گازهای طبیعی در داخل حل می شوند .

قبلا هنگام استخراج این گاز ها را می سوزاندند اما اینک این گازها را مهار می کنند که این کار با استفاده از اختلاف جوش و همراه با آن از طریق میعان و تقطیر ،گازها را مهار می کنند که این کار با استفاده از اختلاف جوش و همراه با آن از طریق میعان و تقطیر ،گازها را استخراج می کنند . ( متان در حرارت و فشار موجود در منابع زیر زمینی قابل تراکم نیست بنابراین همیشه به صورت گاز در کانسار ها دیده می شود ) و اما این گاز به صورت کانسار نیز وجود دارد که می توان به معادن زغال سنگ اشاره کرد . گازهای طبیعی ممکن است به صورت همراه با نفت یا به صورت مجزا تشکیل کانسار دهد . معمولا این گاز ها قسمت فوقانی کانسار ها اشغال می کنند چون وزن کمتری دارند ، در نتیجه یا بر روی آب قرار می گیرند که استخراج این گاز به راحتی انجام خواهد گرفت ، چون این گازها در بالای نفت یا آب قرار می گیرند مهار راحتی تری دارند . و باید گاهی هم به صورت محلول در نفت یا آب باشند که ارزش تقطیر می توان گازها را استخراج کرد .

اطلاعات ایمنی متان

گاز متان محرک چشم و پوست نمی باشد. گاز متان خفه کننده است و در غلظت های بالا جای اکسیژن را می گیرد. گاز متان، قابل اشتعال است.

 

نقش بلوک شیشه ای در نمای ساختمان

کاربرد بلوک شیشه ای در نمای ساختمان

نقش بلوک شیشه ای در نمای ساختمان

برای مدت طولانی است که بلوک شیشه ای در نمای ساختمان ها به منظور ایجاد راهی برای ورود نور طبیعی به فضا و ایجاد حس باز بودن محیط در عین حفظ حریم شخصی افراد استفاده می شود.

حفظ حریم شخصی مهم ترین دلیل استفاده از این مصالح ساختمانی است.

بلوک شیشه ای در نمای ساختمان ها این امکان را فراهم می کند که مقدار معقولی نور طبیعی فیلتر شده را فضای داخلی ساختمان دریافت کند.

اطلاعاتی درباره بلوک شیشه ای

اطلاعاتی درباره بلوک شیشه ای

اکنون می پردازیم به توضیحاتی درباره ی اینکه بلوک شیشه ای چیست؟ بلوک شیشه ای، شیشه ای است که عمدتا کوچک تر و به طور قابل ملاحظه ای ضخیم تر از شیشه های سنتی است. این بلوک ها از دو تا سه اینچ و یا بیش تر ضخامت دارند و نور را از خود عبور می دهند اما نه به وضوح نوری پنجره های عادی.

بلوک های شیشه ای که بعضی اوقات آجرهای شیشه ای نامیده می شوند؛ اغلب مربعی هستند. اگرچه در اشکال سه بعدی همچون شش گوشه نیز می توانند ساخته شوند.

نقاط ضعف استفاده از بلوک شیشه ای

نقاط ضعف استفاده از بلوک شیشه ای

نقاط ضعف استفاده از بلوک شیشه ای

بلوک شیشه ای به اندازه آجر صلب و محکم به نظر می رسد؛ اما قابلیت باربری ندارد و باری بیش از بار خود را تحمل نمی کند.

مالکان و سازندگان معمولا از این نکته غافل می شوند زیرا بلوک شیشه ای بسیار شبیه به آجر اجرا می شود. اما مخصوصا به هنگام استفاده از بلوک شیشه ای برای دیوارهای خارجی باید به این نکته توجه کرد؛ زیرا اینگونه بلوک های شیشه ای بسیار سنگین هستند و نیازمند پایه قوی و محکم اند که به درستی ساخته شده است.

ملات مخصوص بلوک شیشه ای

نباید برای بلوک های شیشه ای از ملات معمولی آجر استفاده کرد. بلکه باید از ملات مخصوص بلوک شیشه ای استفاده شود. دلیل این امر این است که ملات آجر محتوای آبی زیادی دارد که این آب توسط خلل و فرج موجود در آجر جذب می شود اما بلوک شیشه ای بنا به جنسش توانایی جذب آب را ندارد. در نتیجه ملات بلوک شیشه ای مقدار آب کمتری باید داشته باشد.

از دیگر دلایل استفاده از ملات مخصوص برای بلوک شیشه ای این است که به هنگام استفاده از بلوک شیشه ای در نمای ساختمان باید از ایمنی آن اطمینان حاصل کرد و امکان سقوط اجزای نما را به حداقل رساند.

نیروهای زلزله

در روش استاندارد نصب بلوک شیشه ای، نوارهای انبساطی بین بلوک های شیشه ای و قاب اتخاذ می کنند. این نوارهای انبساطی به بلوک شیشه ای این امکان را می دهند که در برابر فشار باد و زلزله منعطف عمل کند و تغییر شکل های ایجاد شده را جذب کند. بدین ترتیب ایمنی نصب تضمین می شود.

پانل بلوک شیشه ای

پانل بلوک شیشه ای چیست

پانل بلوک شیشه ای چیست

پانل ها خیلی سریع می توانند نصب و اجرا شوند. در نتیجه برای مواقعی که بلوک شیشه ای در نمای ساختمان به کار می رود و برای دیوار های بلوک شیشه ای در مقیاس بزرگ بسیار مناسب اند. این روش ساخت این امکان را می دهد که در هر شرایط آب و هوایی و فصلی شامل شرایط آب و هوایی سرد که به طور معمول برای ساخت و ساز مناسب نیست ، نصب انجام شود.

کاهش زمان ساخت و ساز

کاهش زمان ساخت و ساز

کاهش زمان ساخت و ساز

پانل های بلوک های شیشه ای روش قابل اطمینان نصب هستند که مزایای بلوک شیشه ای را با بتن پیش ساخته ترکیب می کند.

این پانل های شیشه ای در کارخانه ها، تحت نظارت و طبق ظوابط مشخصی ساخته می شوند؛ در نتیجه از نظر کیفیت مطمئن هستند. بدین ترتیب استفاده از این پانل ها زمان ساخت و ساز را کاهش می دهد و در سایت ساختمانی تنها زمان نصب صرف می شود.

انواع بلوک شیشه ای از نظر کدورت

گستره ای ازکدری متفاوت، از شفاف تا به شدت رنگی در بلوک ها وجود دارد. مانند :

  • Prism glass : نور را پخش می کند و درجه عبور نور بالایی دارد. می توان در سقف، ایوان و زیرزمین برای نوردهی بخش پایین ساختمان به کار رود.
  • Non slip_Prism glass : طراحی مانی دارد که تابش نور را ارتقا می دهد. همچنین دارای سطح راه راه از برش های مورب است که به لغزندگی کمک می کند.

بافت بلوک شیشه ای چگونه است؟

بافت روی بلوک ها چیزی فرای اضافه کردن یک سطح جذاب انجام می دهد؛ بافت ها مسیر حرکت نور از میان بلوک را کنترل کرده و سبب ایجاد الگوهای سایه و جلوه های بصری می شوند.

برای معرفی چند نمونه از آن ها می توان به طرح سه بعدی، مواج، منقوش و … اشاره کرد.

 رنگ بلوک شیشه ای

بلوک های شیشه ای در طیف های رنگی  گسترده ای ساخته می شوند. مقوله رنگ برای  بلوک شیشه ای در نمای ساختمان بسیار حایز اهمیت است. همچنین روش های متنوعی برای اضافه کردن رنگ به این بلوک ها وجود دارد.

طراحی با بلوک شیشه ای

طراحی با بلوک شیشه ای

اگر شما به طراحی با بلوک های شیشه ای فکر می کنید؛ باید به چند نکته اساسی توجه کنید. بلوک شیشه ای در نمای ساختمان با توجه به آلودگی های هوا نیازمند تمیز کردن است، پس باید زیرساخت لازم تعبیه شود.

خاصیت عایق حرارتی بلوک های شیشه ای

محبوس کردن گاز آرگون در فضای خالی داخل بلوک های شیشه ای، اختراع نووینی در فرایند ساخت آنها است. این پیشرفت در تکنولوژی محصول، نتایجی را به دنبال داشته که می تواند به طور قابل ملاحظه ای خصوصیت عایق حرارتی بلوک ها را ارتقا دهد. بدین ترتیب بلوک شیشه ای در نمای ساختمان که در مرز بین هوای داخل و خارج سازه است، از تبادل گرمایی جلوگیری می کند.

منبع : نقش بلوک شیشه ای در نمای ساختمان