صنعتی

صنعت

صنعتی

صنعت

بلوک سیمانی چیست و چند نوع دارد؟

بلوک سیمانی چیست و دارای چند نوع است؟

بلوک سیمانی چیست ؟

در ابتدا برای شناخت از این موضوع که بلوک سیمانی چیست باید دانست که بلوک های سیمانی از ترکیب شن، ماسه، سیمان و آب تشکیل می شود. بلوک های سیمانی مصالح پیش ساخته ای هستند که بیشتر برای ساخت دیوار ها از آنها در ساختمان سازی استفاده می شود و مانند آجر ها برای به هم پیوستن این بلوک ها از ملات شن و ماسه و آب استفاده می شود. این بلوک های سیمانی در ابعاد مختلف و همچنین در وزن های مختلف تولید می شوند .

انواع بلوک های سیمانی کدام اند ؟

انواع بلوک های سیمانی کدامند

انواع بلوک های سیمانی کدامند

در ابتدا لازم است بدانیم که تقسیم بندی انواع بلوک سیمانی چیست ؟

– بلوک سیمانی سبک .

– بلوک سیمانی سنگین .

– بلوک سیمانی نیمه سبک .

 تفاوت اصلی بلوک های سیمانی سنگین و بلوک های سیمانی سبک

تفاوت_اصلی_بلوک_های_سیمانی_سنگین

تفاوت_اصلی_بلوک_های_سیمانی_سنگین

بلوک سیمانی سنگین به نسبت بلوک سیمانی سبک دارای تاب فشاری بالاتری می باشد. می دانیم که وزن اصلی ساختمان ها را دیوار ها تشکیل می دهند. از آنجا که برای ساختمان سازان همیشه مسئله ی پایین آوردن وزن کلی  ساختمان امری حائز اهمیت بوده است در نتیجه باید در نظر گرفت که استفاده از این بلوک ها به عنوان دیوار سبب بالا رفتن وزن ساختمان می شود .

دیوار های ساخته شده از بلوک های سیمانی

دیوار های ساخته شده از بلوک های سیمانی

ویژگی های بلوک های سیمانی باعث شده است از این بلوک ها در دیوار سازی استفاده شود. دیوار های نگه دارنده  از معروف ترین و محبوب ترین دیوارهایی هستند که با استفاده از این بلوک ها ساخته می شوند .

بلوک سیمانی سنگین چیست ؟

بلوک سیمانی سنگین از بتن با پرکننده های شن و ماسه تشکیل می شوند. بدیهی ست که وجود بتن در آن سبب بالا رفتن وزن این بلوک ها می شود که استفاده از آن بیشتر در محوطه سازی و دیوار چینی محوطه دیده می شود .

بلوک سیمانی سبک چیست ؟

به بلوک های سیمانی که از پر کننده هایی مانند پوکه های معدنی، مواد صنعتی سبک و حباب های هوا ساخته شده اند بلوک سیمانی سبک می گویند. از بلوک های سبک بیشتر در سقف های تیرچه بلوک استفاده می شود. لازم به ذکر است که در دسته بندی بلوک های سیمانی، بلوک سیمانی نیمه سبک جز بلوک های سیمانی سبک قرار می گیرد .

هزینه ی اجرای دیوار های بلوک سیمانی در مقایسه با دیوارهای آجری

قیمت اجرای دیوارها با بلوک های سیمانی به نسبت به دیوارهای آجری کمتر است. در نتیجه از این لحاظ توانسته مورد توجه بسیاری از ساختمان سازان قرار گیرد .

مزایای اصلی استفاده از بلوک های سیمانی کدامند ؟

مزایای_اصلی_استفاده_از_بلوک_های

این بلوک های سیمانی مزایای زیادی دارند که در ادامه برخی از آنها را برخواهیم شمرد :

– بلوک های سیمانی عایقی مناسب برای صوت می باشند .

– بلوک های سیمانی عایقی مناسب برای حرارت می باشند .

– حمل بلوک های سیمانی بسیار آسان می باشد .

– استفاده از این بلوک های سیمانی سبب صرفه جویی در مصرف مصالح می شود .

– از لحاظ اجرایی زمان کمی برای اجرای این بلوک های سیمانی نیاز است .

– مسلح کردن این بلوک های سیمانی به آسانی امکان پذیر می باشد .

 موارد استفاده از بلوک های سیمانی سنگین چیست؟

موارد_استفاده_از_بلوک_های_سیمانی

موارد_استفاده_از_بلوک_های_سیمانی

علاوه بر استفاده از این بلوک ها به عنوان دیوار در ساختمان سازی که به طور کامل پیش تر به توضیح  آن پرداختیم. از بلوک های سیمانی سنگین در جدول های خیابان ها، جوی های خیابان ها، دیوارهای پارکینگ، دیوارهای حیاط ها، دیوارهای محوطه ی باغ ها، تیغه های باربر، کانال های آبیاری و … استفاده می شود. بلوک های سیمانی در خیلی از موارد جایگزینی ندارند. مزایای منحصر به فرد این مصالح سبب شده است که نتوان مصالح دیگری را جایگزین آن کرد .

مسلح کردن بلوک های سیمانی به چه صورت است ؟

بلوک های سیمانی دارای حفره هایی هستند که در صورت نیاز می توان آنها را با میلگرد مسلح نمود. بدون شک این خاصیت بلوک های سیمانی از مهم ترین و با ارزش ترین مزیت این بلوک ها به حساب می آید .

بلوک های سیمانی موجود در بازار

بلوک های سیمانی در بازار در انواع مختلف به صورت دو سوراخ و یا سه سوراخ در ابعاد مختلف ساخته شده. مورد استفاده ی بسیاری از ساختمان سازان در صنعت ساختمان سازی و معماری قرار می گیرد .

استفاده از بلوک های سیمانی در سقف

برای شناخت از این مورد که در سقف ها نقش  بلوک سیمانی چیست باید دانست که  از بلوک سیمانی در سقف های تیرچه بلوک استفاده می شود. این بلوک ها می توانند جایگزینی مناسب برای بلوک های سفالی مورد استفاده در سقف های تیرچه بلوک باشند، در صورت نیاز به بلوک های سقفی سیمانی سنگین، با بهره گیری از شن و ماسه از این بلوک ها استفاده می شود و همچنین از بلوک های سقفی سبک با بهره گیری از سیمان و پوکه های معدنی استفاده می شود .

منبع : بلوک سیمانی چیست و چند نوع دارد؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.