صنعتی

صنعت

صنعتی

صنعت

آیا گاز هلیوم خوراکی است؟


آیا گاز هلیوم خوراکی است؟

درست کردن بادکنک هلیوم

ایده درست کردن بادکنک گاز هلیوم خوراکی شگفت انگیز به نظر می رسد. نویسنده اولین بار بادکنک گاز هلیوم خوراکی را در شیکاگو در رستورانی دیده است. درست کردن بادکنک گاز هلیوم خوراکی جشن تولد شما را جذاب تر خواهد کرد.

دستور های مختلفی برای تهیه بادکنک خوراکی وجود دارد. شاید لازم باشد یک دستور را چند بار امتحان کنید تا قلق درست آن را بشناسید. میزان آب و حرارت را در دستور ها می توانید تغییر دهید تا به مقدار مناسب دست پیدا کنید.

نکات مهم پیش از درست کردن بادکنک

ثابت نگه داشتن دما حین درست کردن مواد اولیه به ویژه از زمان جوش مواد اهمیت زیادی در یک دست شدن مواد دارد. استفاده از آب سیب یا قهوه بادکنک را طعم دار می کند.

پیش از شروع به کار تمام مواد اولیه بادکنک را آماده کنار دست خود قرار دهید. بادکنک ها در انتهای کار با استفاده از نی با گاز هلیوم پر می شوند. لازم است مانند شیشه گری برای پر کردن بادکنک ها حرکت چرخشی انجام دهید.

برای پر کردن بادکنک ها با گاز هلیوم نیاز به کمک دارید. زیرا یک نفر باید نی را نگه دارد.

دستور درست کردن بادکنک خوراکی در محیط هایی که رطوبت کمی دارند جواب می دهد.

با استفاده از رنگ های خوراکی می توان بادکنک های رنگی تهیه کرد.

مواد و ابزار لازم بادکنک رنگی

7 گرم ژلاتین

دو قاشق غذا خوری آب مقطر ( برای حل کردن ژلاتین)

یک پیمانه شکر خالص

دو قاشق غذا خوری نشاسته ذرت

دو سوم پیمانه شربت ذرت

نصف پیمانه آب مقطر

نصف قاشق چای خوری نمک

(می توانید آب مقطر را با آب سیب یا قهوه شیرین نشده جایگزین کنید.)

وسایل مورد نیاز عبارتند از: دما سنج برای نگه داشتن دما روی 124 درجه سانتیگراد در زمان مخلوط کردن مواد و کاهش دما تا 82 درجه در زمان درست کردن بادکنک، نی، قیچی.

پس از درست شدن مخلوط مواد

در مرحله آخر درست کردن بادکنک خوراکی دقت کنید که باید سرعت عمل داشته باشید وگرنه با کاهش دما مواد سفت می شوند و نمی توانید بادکنک ها را باد کنید.

نی را در مخلوط داغ مواد فرو کنید و اجازه بدهید گاز هلیوم درون آن نفوذ کند. با یک بار امتحان کردن متوجه می شوید که تا چه اندازه می توانید بادکنک را باد کنید.

به محض اینکه بادکنک ها با پر شدن هلیوم شکل خود را گرفتند باید انتهای آن را سریعاً با نخ ببندید. دقت کنید که بادکنک ها در این مرحله کمی چسبناک هستند و نباید آن را رها کنید. بلکه باید نخ انتهای بادکنک را به جایی متصل کنید تا بادکنک ها پرواز نکنند و به سمت سقف نروند.

بادکنک گاز هلیوم خوراکی معمولاً شکل های نامتقارن و البته جذابی خواهد داشت.

منبع: آیا گاز هلیوم خوراکی است؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.